Fotografies

Avui us expliquem la nostra sortida a Besalú, una vila medieval molt ben conservada.  Nosaltres hi vam anar per la C66, però preferim adjuntar-vos un mapa on podreu veure quina carretera es la que més us convé.

El que hem de destacar abans de res, és que Besalú no és gaire còmode per a cadires de rodes pel problema del paviment (l’empedrat d’alguns carrers són pedres de riu separades i pulides, els típics còdols, on les rodes s’enganxen i amb una mica d’humitat, les persones també  rellisquen).  Fet aquest aclariment comencem.

El que més crida l’atenció només arribar a Besalú és el pont sobre el riu Fluvià. A l’esquerra teniu una esplanada amb bar des d’on surt el trenet turístic Bisuldunum (no està adaptat). També hi ha pàrking.

Dins de la població, hi ha un parell de places també reservades per a persones amb targeta identificativa d’aparcament, una d’elles a la paret mateixa del Monestir de Sant Pere.

A la Plaça de la Llibertat (paviment prou llis, i per tant, accessible), trobem l’Oficina de Turisme (hi ha rampa per un lateral de la porxada i tenen wc adaptat). Allà podem conseguir un plànol de la població.

Nosaltres vam veure els edificis bàsicament per fora degut a les complicacions del paviment i al desnivell de molts carrers.  Entre d’altres, tenim el Monestir que ja hem anomenat, la Casa Cornellà i l’Esglèsia de Sant Vicenç. També ens vam poder atansar fins el Molí que obren si vas amb una visita comentada (us hi podeu apuntar a l’Oficina de Turisme però tingueu en compte que a  molts llocs no hi podreu accedir). Nosaltres ens vam esperar a la porta fins que un grup va venir de visita. No està adaptat, si aneu en cadira de rodes només podreu veure la planta baixa i amb prou feines perque el terra també és de pedra antiga.

Amb la Sinagoga i els banys jueus passa el mateix, és el problema que tenen les viles medievals.

L’altre curiositat del municipi és el Museu de la Miniatura i la Microminiatura. És completament pla, però els objectes que s’han de mirar són dins unes urnes altes amb lupes o microscopis, per la qual cosa, una persona usuaria de cadira de rodes, només ho podrà veure parcialment.

La nostra recomanació és que ho mireu lateralment (així si que us adonareu del increïble tamany diminut que tenen les peces) i per veure l’augment, mireu les fotografies de l’entrada. Aquells que es puguin aixecar de la cadira ho hauran de fer davant de cada urna per poder arribar a mirar per les lupes. És complicat d’adaptar, però nosaltres creiem que posant doble lupa o doble microscopi a cada banda a diferent alçada, potser s’hagués pogut solventar d’alguna manera.

De totes maneres, com al Museu són conscients del problema, les cadires de rodes no paguen entrada.

Aqui podeu trobar les visites a Besalú

Web de la fira medieval

Informació general sobre turisme a la vila

On allotjarse

Camping Besalú, accessible (segons la web. No ho hem comprovat).

Hotel Comte Tallaferro – Grup Cal Parent. Accessible fins l’ultim detall segons expliquen al seu web (no ho hem comprovat).

Hotel Cal Parent Resort – Masia Can Güell. Amb zona d’aigues i accessible, segons la web (no ho hem comprovat).

On menjar

Nosaltres vam dinar en una terrassa molt acollidora del Restaurant Curia Reial. Bona relació qualitat-preu.

Es troba a la Plaça de la Llibertat, 14. T. 972590263

2 Comments

  1. Turismefàcil. Turisme sense barreres » Blog Archive » Els Volcans de la Garrotxa i la Fageda d’en Jordà. Dificultat: mitja – alta says:

    [...] altra visita molt recomanable és Besalú, població famosa pel seu pont medieval (empedrat) i el seu centre històric. Una mica abans [...]

  2. Turismefàcil. Turisme sense barreres » Blog Archive » Besalú: pioners en adaptacions turístiques per a persones amb deficiències visuals o auditives says:

    [...] poc publicàvem un post sobre la nostra visita a la vila de Besalú. Tot i que va ser força dificultosa pel tema del paviment (ja sabeu, des d’aqui sempre [...]

Leave a Reply